Studentské práce
Detail studentské práce
Název: | 3D Rekonstrukce objektu |
---|---|
Typ práce: | Bakalářská práce , Projekt 5 , Projekt 4 |
Obor: | UI |
Rok zadání: | 2015/2016 |
Zadáno: | zadáno Pavel Tomiczek |
Dokončeno: | dokončeno |
Zadavatel: | Bureš Lukáš |
Detail
1. Úvod
3D rekonstrukce objektu z několika snímků je vytváření trojrozměrných modelů ze sady obrázků. Jedná se o opačný proces než při pořizování fotografie, kdy se 3D svět zobrazuje do 2D fotografie.
Podstatou obrázku je projekce 3D scény reálného světa do 2D roviny, při které se ztrácí informace o hloubce objektů. Z jednoho statického obrázku není možné zpětně určit vzdálenost objektu / bodu od kamery. V případě, že jsou k dispozici alespoň dva obrázky, lze nalézt 3D polohu bodu, jako průsečík dvou projekčních paprsků. Klíčem k tomuto procesu je, že vztahy mezi několika pohledy, které obsahují rekonstruovanou množinu bodů mají určitou strukturu, která je dána pozicí kamery ve 3D světě a její kalibrací.
2. Rámcové zadání
Cílem práce je implementovat systém automatické 3D rekonstrukce objektu s využitím obrazové informace z kamery a/nebo kinectu. Téma práce je zaměřeno na zpracování digitálního obrazu a porozumění obsahu scény. Téma je vhodné začít řešit v rámci projektů a následně navázat bakalářskou a/nebo diplomovou prací.
Rámcové zadání:
- Seznámení se s 3D projekcí a kalibrací kamery.
- Seznámení se s možnostmi 3D rekonstrukce obrazové scény.
- Implementace systému pro automatickou 3D rekonstrukci objektu s využitím obrazové informace z kamery a/nebo kinectu.
- Vizualizace dosažených výsledků.
3. Požadavky
Chuť pracovat a učit se novým věcem, samostatnost, základní znalost programování v C++ a/nebo MATLABu, zájem o oblast zpracování digitálního obrazu výhodou.